Projektin ensimmäinen vaihe on maalissa – mukana jo lähes 600 brändin rakentajaa!

Projektin ensimmäinen vaihe on maalissa – mukana jo lähes 600 brändin rakentajaa!

Projektin ensimmäinen vaihe on maalissa – mukana jo lähes 600 brändin rakentajaa!

Järvenpään brändiuudistusprojektin vaihe 1/3 on saatu hienosti päätökseensä. Projektin ensimmäiseen vaiheeseen osallistui kaiken kaikkiaan lähes 600 brändin rakentajaa. Hyvä te! Hyvä me!

Brändiuudistusprojektin ensimmäisessä vaiheessa keräsimme näkemyksiä Järvenpäätä koskeviin kysymyksiin. Vedimme työpajoja, teimme suoria haastatteluja ja loimme kaikille avoimen verkkokyselyn. Kohtasimme kaupunkilaisia myös Järvenpää-päivässä sekä Blueskadulla. Suuri kiitos kaikille brändityöhön osallistuneille – tästä on hyvä jatkaa. Onnistunut brändi luodaan yhdessä!

 

Huhtikuusta kesäkuun loppuun

Huhtikuussa järjestimme viisi sidosryhmätyöpajaa, joissa haimme vastauksia esimerkiksi kysymyksiin Järvenpään vahvuuksista ja heikkouksista sekä kartoitimme myös vastaajien toiveita uuden brändin suhteen. Sidosryhmätyöpajoihin kutsuimme mm. kaupungin henkilökuntaa, yhdistys-, järjestö-, sekä seuratoimijoita, Järvenpään seurakunnan, alueen oppilaitosten ja poliisin edustajia, paikallisia yrittäjiä, maahanmuuttajia, kulttuurivaikuttajia, nuoria sekä luottamushenkilöitä. Työpajoihin osallistui lähes 200 henkilöä. Se tekee muuten aika monta Posti it -lappua.

 

Työpajatyöskentelyä. Kuva: Netta Lempiäinen

 

Älä uikuta – vaikuta! Järvenpää-päivänä lauantaina 11.5. julkaisimme tällä sivustolla olleen verkkokyselyn sekä starttasimme #järvenpääteko-kilpailun. Verkkokyselyn avulla haimme vastaajien näkemyksiä järvenpääpiirteistä, järvenpääasioista, järvenpääviesteistä sekä järvenpääväreistä. Lopuksi sukelsimme vielä Järvenpään sisään etsimällä kaupungillemme osuvinta brändipersoona-arkkityyppiä. Kyselyyn vastasi lähes 400 henkilöä. On ollut todella mielenkiintoista lukea ihmisten ajatuksia kotikaupungistamme ja erityisesti siitä, mistä Järvenpään tulisi olla tunnettu tulevaisuudessa.

 

Kaupunginjohtaja Olli Naukkarinen kannustaa uikuttamisen sijaan vaikuttamaan. Kuva: Kalle Särkkä

 

Työpajojen ja verkkokyselyn lisäksi saimme ongittua ihmisiltä näkemyksiä Järvenpäästä sähköpostitse lähetettyjen suorahaastattelujen, sekä Järvenpää-päivän ja Blueskadulla toteutuneiden kohtaamisten muodossa.

 

Mitä seuraavaksi?

Järvenpään brändiuudistusprojektin toinen vaihe etenee parhaillaan analysoinnin, kiteytyksen ja visuaalisen suunnittelun parissa läpi kesän. Elokuun lopussa starttaa seuraava kaikille avoin osuus, kun keräämme kommentteja kolmeen erilaiseen Järvenpään brändi-identiteettiluonnokseen. Keräämme kommentteja syyskuun ajan mm. tällä sivustolla.

Lokakuun aikana työstämme saatujen kommenttien avulla Järvenpään brändin lopullisen muotonsa. Uuden brändin hyväksyy Järvenpään kaupunginhallitus. Projektin kolmas ja viimeinen vaihe on lanseeraus, joka tapahtuu näillä näkymin marraskuussa. Tästä alkaa pitkä ja johdonmukainen brändin rakentaminen.

 

Lopuksi

Tällä hetkellä elämme ehkä projektin jännittävimpiä hetkiä. Millaisia kiteytyksiä keräämästämme aineistosta saamme luotua ja millaisia visuaalisia ratkaisuja tulemme tarjoamaan? Tämä kaikki selviää siis elokuun lopussa. Pysykää kuulolla!

Lopuksi on vielä pakko sanoa, että tämä Järvenpään brändiuudistusprojekti on osoittautunut aivan älyttömän mielenkiintoiseksi projektiksi, jota on ollut todella mukavaa tehdä. Teidän kaikkien ihmisten kohtaaminen ja näkemyksien kuuleminen sekä lukeminen on ollut varsinainen syväsukellus omaan kotikaupunkiin. Ilmapiiri projektin ympärillä on ollut ilahduttavan positiivinen. Kiitos siitäkin teille kaikille!

Nauttikaahan kesästä ja Järvenpäästä. Palataan asiaan elokuussa!

 

#järvenpääteko-kilpailu

Mitä erilaisempia kotiseuturakkaustekoja etsivä #järvenpääteko-kilpailu vastaanottaa kilpailutöitä vielä heinäkuun ajan. Tsekkaa mukaan ilmoittautuneet tältä sivustolta, inspiroidu ja heittäydy luovaksi itsekin – voit voittaa kuumailmapallolennon kahdelle, mistäpä muualtakaan kuin Rantapuistosta!

 

 

 

 

Projektin ensimmäinen vaihe on maalissa – mukana jo lähes 600 brändin rakentajaa!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *